Gmina Gręboszów podpisała z Wojewodą Małopolskim umowę nr 535/OPS/2023 na wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej – dofinansowanie zadania własnego polegającego na wypłacie dodatku dla pracownika socjalnego.
Przyznana dotacja celowa budżetu państwa przeznaczona jest na dofinansowanie zadania własnego Gminy Gręboszów w 2023 r. wynikającego z art. 121 ust. 3a ustawy o pomocy społecznej, tj. wypłatę dodatku w wysokości 400,00 zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku lub przeprowadzającego rodzinne wywiady środowiskowe poza siedzibą jednostki w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. W przypadku zatrudnienia pracownika w mniejszym wymiarze czasu pracy, dodatek przysługuje w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy.
Rozpoczęcie realizacji zadania ustalono na 1 stycznia 2023 r., zakończenie zadania na 31 grudnia 2023 r. a zakończenie finansowe realizacji zadania na 31 grudnia 2023 r., rozumiane jako zrealizowanie wszystkich płatności w ramach zadania.
Celem dotacji jest wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w realizacji zadania określonego w art. 17 ust. 1 pkt. 18 ustawy o pomocy społecznej.
Gmina Gręboszów otrzymała od Wojewody Małopolskiego środki finansowe w formie dotacji celowej w wysokości 9 700,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy siedemset złotych 00/100).
Całkowity koszt realizacji zadania od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. szacuje się na kwotę 17 711,00 zł (słownie: siedemnaście tysięcy siedemset jedenaście złotych 00/100).
Umowa nr 535/OPS/2023 została podpisana w dniu 24.10.2023 r.
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie w dniu 15.11.2023 r. przesłał powyższą umowę do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gręboszowie.
Wprowadzenie: Katarzyna Janowiec 16.11.2023 r.