W dniu 15 czerwca 2021 r. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.
Zgodnie z rozporządzeniem składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Jak składać wniosek od 1 lipca?
Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:
Najważniejsze informacje:
Poniżej znajdują się informację, które obowiązywały w okresie w którym GOPS realizował wypłatę świadczenia Dobry Start (300+).
Świadczenie „Dobry start” przyznawane jest raz w roku (jednorazowo) w wysokości 300 zł dla ucznia w związku z rozpoczęciem przez dziecko roku szkolnego.
Świadczenie doby start przysługuje:
Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
Świadczenie dobry start przysługuje także w przypadku:
Świadczenie dobry start nie przysługuje:
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – od dnia 1 lipca danego roku do dnia 30 listopada danego roku.
Wnioski i załączniki do wniosku można składać drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego:
Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz jego wypłata następują odpowiednio na wniosek matki, ojca, opiekuna faktycznego, opiekuna prawnego, rodziny zastępczej, osoby prowadzącej rodzinny dom dziecka, dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej, dyrektora regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej albo osoby uczącej się.
Wniosek składa się w urzędzie gminy lub miasta właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie dobry start, a w przypadku ubiegania się o świadczenie dobry start na dziecko umieszczone w pieczy zastępczej albo ubiegania się o świadczenie dobry start przez osobę uczącą się będącą osobą usamodzielnianą w rozumieniu ustawy – w powiatowym centrum pomocy rodzinie właściwym ze względu na miejsce odpowiednio zamieszkania osoby ubiegającej się albo siedziby placówki opiekuńczo-wychowawczej albo regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej.
Gminny Ośrodek Pomocy w Gręboszowie w korespondencji dotyczącej świadczenia „Dobry start” będzie korzystał z poczty elektronicznej: gops_greboszow@vp.pl.
Więcej informacji znajduje się na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod poniższym adresem: https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/